TSVC | snel zicht op succesvolle innovaties

Innovatie

Welke product-eigenschappen waardeert de consument het meest?
 TSVC scoort jouw innovatie tegen bestaande producten.

Concept

Met welk concept win ik de meeste nieuwe consumenten? 
TSVC voorspelt volumes, marktaandeel, kannibalisatie, brandswitchers en bovenal 
groeikansen.

Marketingmix

Hoe ziet de ideale marketingmix voor dit concept eruit? 
TSVC haalt samen met u het optimale uit de gekozen concepten om uw succes te maximeren.

Segmentatie

Wat is het daadwerkelijke consumentenprofiel?
 TSVC biedt de mogelijkheid voor diepgaande analyses.

Introductie

Welke promo’s en slogans werken het best?
 TSVC achterhaalt het bewuste én onbewuste koopgedrag van consumenten.

Sales

Wat is de meest profitable distributiestrategie?

TSVC voorspelt de verwachte volumes per reseller en kijkt naar groeikansen.

Top of Flop

Wordt jouw innovatie een top of een flop?

Niets is zo moeilijk als het succesvol introduceren van een nieuw product op een overvolle markt. Acht van de tien producten verdwijnen na hun introductie weer stilletjes van de markt omdat ze niet aanslaan bij de consument. Hoe weet je of jouw nieuwe product het wel gaat halen?

Investeer alleen in ècht kansrijke concepten

TSVC heeft een unieke en betrouwbare methode om te onderzoeken hoe levensvatbaar en profitabel je nieuwe concept is. Zodat je stoom op de ontwikkeling van de juiste concepten kunt zetten, het concept of product kunt verbeteren, of op tijd de stekker eruit kunt trekken.

Verkort je Time-to-Market

Binnen 8 dagen (Durables) tot 3 weken (FMCG) heb je de concrete onderzoeksresultaten in huis. Dat is aanzienlijk sneller dan je gewend bent van andere marktonderzoeksbureaus. Samen met de focus op de juiste, kansrijke concepten levert je dat een kortere Time-to-Market op en een voorsprong op de concurrentie.

Blijf de concurrentie voor

TSVC zet jouw innovatie altijd af tegen bestaande producten van jezelf en van anderen. Wij berekenen zelfs het percentage brandswitchers en geven aan bij welke concurrenten die vandaan komen. Zo kan je je strategisch voordeel op de concurrent uitbouwen.

Onderbouw je beslissingen met concrete cijfers

Moet je bij jouw marktonderzoeksbureau betalen voor elk nieuw deelonderzoek? Niet bij TSVC. Wij leveren je een uitgebreid spreadsheet waarin je kunt spelen met alle parameters. Zo zie je direct wat aanpassing van je concept of product betekent voor afzetvolumes en voor je marktaandeel.

TSVC: alsof je een glazen bol hebt!

Voorspel de toekomst van je innovatie
met grote nauwkeurigheid.

Uniek

Voorspel

  • met grote betrouwbaarheid
  • volumes en marktaandelen
  • voor FMCG en Durables

Krijg

  • binnen 8 dagen (Durables) tot 3 weken (FMCG) inzicht
  • beslisinformatie voor een go/no-go
  • concrete verbeterpunten voor een succesvollere introductie

Realiseer

  • aanzienlijke kostenbesparingen
  • een kortere time-to-market
  • een krachtiger concurrentiepositie

Producten

Measure - Optimize - Launch!

TSVC’s unieke onderzoekstools voorspellen de winstgevendheid van nieuwe concepten en producten in de
FMCG of Durables markt.

Introductie nieuw FMCG product

Marktonderzoeksresultaten binnen 3 weken

Introductie nieuw Durables product

Marktonderzoekresultaten binnen 8 dagen

Producten | FMCG

Marktonderzoek FMCG-introducties
FMCG zijn producten die met grote regelmaat worden gekocht. TSVC voorspelt of jouw nieuwe concept of product winstgevend gaat worden. Bovendien krijg je concrete informatie die het nemen van gegronde beslissingen een stuk gemakkelijker maakt.

 Wat levert ons onderzoek je op?
TSVC ontwikkelde en gebruikt 2 unieke modellen voor marktonderzoek: De Battle-N en de AIDA-S methodiek.
Het mooie daarvan is, dat het veel bruikbare informatie oplevert. Meer dan je gewend bent van standaard productonderzoek. En dat terwijl het TSVC onderzoek niet duurder is, in tegendeel zelfs.
Dit is het verschil tussen standaard productonderzoek en dat van ons:

Andere marktonderzoeksbureaus

  • Conceptkracht
  • Verpakkingsdesign
  • Product test sensorisch
  • Brandfit
  • Prijselasticiteit
  • Source of business
  • Kannibalisatie
  • Verbeteringsvoorstellen

Wat leveren wij extra

  • Penetratie (bij meerdere prijzen)
  • Volumevoorspelling (bij meerdere prijzen)
  • Volume groeikansen
  • Optimaal assortiment
  • Open volume-scenariomodel voor marketing en
    shopper marketing
  • Optimale introductie- en promotiestrategie

FMCG marktonderzoek in de praktijk

In de TSVC Innovation Selector testen we jouw innovatie in zijn Umfeld. Daarin nemen we bestaande producten mee van eigen makelij en van andere merken. Het belang en de onderlinge verhouding van productgroepeigenschappen wordt snel duidelijk en inzichtelijk. Het testpanel maakt ‘forced choices’ waaruit automatisch consumentenvoorkeuren blijken. Zeer waardevolle informatie waarmee je een concept kunt bouwen of verbeteren.

Met de TSVC Concept Maximizer identificeer je snel en accuraat de toppers en flops in je innovatie portfolio. Het model laat ook zien waar de groeikansen zitten. Het toont namelijk aan wat de volumepotentie van je concept is en hoe je deze kunt verhogen door een producteigenschap of de prijs aan te passen.

De TSVC Marketing Mix Optimizer geeft je een totale analyse van de marketingmix, inclusief producttest. De volumepotentie en groeikansen worden bij meerdere verkoopprijzen in kaart gebracht en is een goede basis voor de definitieve go/no-go en voor de introductie- en salesstrategie. Je investeert alleen in écht kansrijke concepten.

De Innovation Selector, Concept Maximizer en Marketing Mix Optimizer geven inzage in de consumentengroepen waar je innovatie het meest aanslaat. Zo kan je op de juiste doelgroepen segmenteren.
De meest aansprekende promo en ad worden snel in kaart gebracht met de TSVC Decision Maker. Je kan je promotie- investering optimaliseren en je weet precies waar de potentiële consumenten gevoelig voor zijn.

Producten | Durables

Marktonderzoek Durables-introducties
Durables zijn producten die langer mee gaan en niet regelmatig worden gekocht. TSVC voorspelt of jouw nieuwe concept of product winstgevend gaat worden. Bovendien krijg je concrete informatie die het nemen van gegronde beslissingen een stuk gemakkelijker maakt.

 Wat levert ons onderzoek je op?
TSVC ontwikkelde en gebruikt een unieke tool voor marktonderzoek. Het mooie daarvan is, dat het veel bruikbare informatie oplevert. Meer dan je gewend bent van standaard productonderzoek. En dat terwijl ons onderzoek niet duurder is (in tegendeel zelfs). Dit is het verschil tussen standaard productonderzoek en dat van ons:

Andere marktonderzoeksbureaus

  • Concept score
  • Brand Fit
  • Prijs acceptatie
  • Verbeteringsvoorstellen
  • Belang product-eigenschappen

Wat leveren wij extra

  • Brandswitch score nieuwe concepten
  • Marktaandelen en volumes
  • Merkwaarde
  • Brandswitch score per concurrent & Reason why wel/niet
  • Top/Flop indicatoren

Durables marktonderzoek in de praktijk

In de TSVC Innovation Selector testen we jouw innovatie in zijn Umfeld. Daarin nemen we bestaande producten mee van eigen makelij en van andere merken. Het belang en de onderlinge verhouding van productgroepeigenschappen wordt snel duidelijk en inzichtelijk. Het testpanel maakt ‘forced choices’ waaruit automatisch consumentenvoorkeuren blijken. Zeer waardevolle informatie waarmee je een concept kunt bouwen of verbeteren.

Het TSVC Brand Switch model brengt de werkelijke keuze van de consument betrouwbaar in kaart. De respondent krijgt meerdere mogelijkheden aangereikt waaruit een keuze gemaakt moet worden. 

Het onderliggende rekenmodel berekent de uiteindelijke winnaar. 

Omdat we het onbewuste keuzeproces imiteren, geeft de uitkomst geen koopintentie weer maar koopgedrag.
Met de TSVC Decision Maker wordt de meest aansprekende promo en advertentie snel in kaart gebracht. Je kan flink op je promotie besparen omdat je precies weet waar potentiële afnemers gevoelig voor zijn.

Over TSVC

TSVC is de 'glazen bol' van innovatieve bedrijven

De introductie van een nieuw concept of product kost enorm veel tijd, geld en moeite. In de praktijk wordt slechts 20% van de nieuwe introducties een succes. Bij TSVC zijn we expert in het bepalen welke innovaties écht kansrijk zijn. Hiervoor gebruiken wij ons unieke onderzoeksmodel: Customer Satisfaction Insight (CSI).

TSVC verovert de wereld

TSVC is een Nederlands bedrijf dat ook actief is in Duitsland, UK en de Verenigde Staten. Het bestaat sinds 2001. Oprichter Gijsbert den Hertog heeft meer dan 25 jaar ervaring in marketinginformatie en consultancy.

TSVC helpt je concurrentiepositie verbeteren

Al vroeg in het ontwikkelproces weet je of je een top of flop in handen hebt. Doordat je alleen investeert in innovaties met daadwerkelijk potentieel, bespaar je  jezelf veel kosten en maximaliseer je je winst. En ondertussen neem je een voorsprong op de concurrentie met concepten en producten die succesvol zijn. Lees de 7 redenen waarom klanten voor ons kiezen.

TSVC voorspelt meer dan je ooit had durven dromen

Mede dankzij onze constant in ontwikkeling zijnde algoritmes, doen wij bijzonder betrouwbare voorspellingen. Op basis van de uitkomsten van ons onderzoek, neem je gemakkelijk een gedegen go/no-go beslissing. Verder krijg je concrete feedback op product-eigenschappen van je concept en product. Je kunt zelfs zien wat aanpassing van zo’n eigenschap betekent voor je volumes en marktaandeel. En omdat we volledig openheid van zaken geven, kan je zelf ‘spelen’ met het spreadsheet tot je het optimale assortiment en de optimale marketingmix hebt gevonden.

TSVC is supersnel

TSVC maakt gebruik van gerenommeerde onderzoekspanels, zowel online als offline, en kan daarmee elke gewenste respondentengroep bieden. De modellen, software en algoritmes zijn ontwikkeld door en eigendom van TSVC. Daardoor kunnen aanpassingen snel worden doorgevoerd. Bovendien hebben wij het doen van marktonderzoek compleet in eigen regie. Daardoor kunnen wij zeer snel onderzoeksresultaten leveren: binnen 8 dagen voor Durables en binnen 3 weken voor FMCG.


TSVC | UBR's

7 redenen waarom je kiest voor TSVC

1. Praktisch

  • Kwalitatief onderzoek (introductie van FMCG of Durable) met kwantitatieve output

Voordeel

  • Betaalbaar marktonderzoek met korte doorlooptijd dat diepgaande en direct bruikbare beslisinformatie oplevert

2. Bruikbaar

  • Voor Marketing en Trade Marketing
  • Altijd getest in relatie tot Umfeld
  • Inzicht in afhaakredenen en groeikansen

Voordelen

  • Betrouwbare beslisinformatie voor go/no-go, productaanpassingen en complete marketingmix
  • Voorspelling van volume en marktaandeel, maar ook van kannibalisatie en brandswitch!
  • Concrete verbeterpunten plus inzicht in de gevolgen van aanpassing daarvan voor volume en marktaandeel

3. Betrouwbaar

  • Achterhaalt onbewust consumentengedrag op basis van zeer strenge succescriteria
  • Volumemodel gevalideerd met werkelijke volume- en marktaandeelcijfers van referentieproducten
  • Bewezen betrouwbare en valide onderzoeksresultaten

Voordeel

  • Geen meting van koopintentie maar voorspelling van koopgedrag
  • Uitkomsten zijn nauwkeurig en hebben een groot voorspellend vermogen

4. Open

  • Geen ‘black box’ maar spreadsheet. Geen abstracte data maar direct bruikbare informatie

Voordeel

  • Volledig inzicht in resultaten
  • Direct zichtbaar wat een veranderde parameter voor gevolgen heeft voor volume en marktaandeel

5. Snel

  • Eigen software en algoritmes. Geen externe afhankelijkheid

Voordeel

  • Software is gemakkelijk en snel aanpasbaar
  • Supersnelle uitvoering en levering van testresultaten

6. Betaalbaar

  • Concurrerende tarieven. Geen blackbox (zie ‘Open’)

Voordeel

  • All-in prijs, bescheiden investering
  • Bij verandering van parameters geen aanvraag nodig van nieuwe resultaten

7. State-of the-art

  • Modellen en algoritmes worden al sinds 2001 continu doorontwikkeld

Voordeel

  • Onderzoek volgens de nieuwste inzichten. Altijd de meest recente concurrentieinformatie

TSVC | Betrouwbaarheid

Betrouwbare voorspellingen
Onze klanten vertrouwen op onze voorspellingen. Met recht. Wij evalueren en verbeteren onze methodiek voortdurend. Na elke introductie bekijken wij in hoeverre onze voorspellingen overeenkomen met de werkelijkheid. En wat blijkt?

  • 70% van de voorspellingen wijken max. + of - 5% af van het gerealiseerde volume
  • 30% van de voorspellingen wijken max. + of - 10% af van het gerealiseerde volume
  • 5% van de voorspellingen wijken max. + of - 15% af van het gerealiseerde volume

In marktonderzoekstermen is een afwijking van 15% goed, een afwijking van 10% erg goed en een afwijking van 5% excellent. Kortom: onze voorspellingen zijn zeer nauwkeurig en betrouwbaar. Van de 11 onderzoeken die we in 2015 voor een multinational deden lag de nauwkeurigheid van 5 onderzoeken tussen 0 en 2% en van 6 onderzoeken tussen 2 en 10%.

Klant aan het woord

'TSVC heeft innovatieve instrumenten om in het hele innovatietraject een goed inzicht te krijgen in het potentieel van nieuwe concepten. Vooral de marketing mix test aan het eind van het traject zetten we vaak in. En de voorspellingen blijken vrijwel altijd de beloofde nauwkeurigheid te halen. Daarbij is het prettig samenwerken met het kleine team van TSVC. Snel, flexibel en goede aanbevelingen'.

Senior Market Researcher, FMCG-multinational

Locatie

Hoofdstraat 250
3972 LK, Driebergen

Vraag een demo aan

Versturen