TSVC | Ervaren partners in de ontwikkeling & toetsing van succesvolle innovaties

TSVC Schapanalyse

Het marktaandeel is bekend, maar hoe kan ik het verbeteren?

'Het is belangrijker te weten wie uw product overweegt te kopen
dan wie uw product koopt'


Overwegers = groeipotentie!

Het koopproces van consumenten bestaat uit:

Veelal is het resultaat van consumentenkeuzes (het marktaandeel) wel bekend...
(Nielsen/IRI marktaandeel - volumes - gewogen distributie & GFK gain loss analyses)

Maar inzicht in het keuzeproces (kijken -> kiezen) hebben we niet.
* Wordt mijn product gezien op het schap?
* Met welke andere producten wordt mijn product eigenlijk overwogen?
* Waarom wordt mijn product uiteindelijk wel of niet gekozen?
* Hoe aantrekkelijk is mijn product t.o.v. directe concurrenten?
* Wat zijn de onbewuste keuzes in dit proces? Kan ik deze beïnvloeden?
* Wat is de potentiële disruptie?

Onze unieke TSVC schapanalyse helpt u het maximale uit uw productassortiment te halen!

De schapanalyse is inzetbaar bij innovaties vóór introductie, voor net geïntroduceerde producten en producten die al langer op de markt zijn.

Interessant voor marketing én trade-marketing.

De TSVC schapanalyse wordt verder toegelicht in de volgende video:

Heeft u interesse in een voorbeeld van deze schapanalyse?

Neem dan contact met ons op via onderstaande button