neonbrand-SvhXD3kPSTY-unsplash.jpg

Case

Product-Market Fit

Je innovatieproces aanzienlijk versnellen? Gebruik de Product-Market Fit score

Op een bepaald moment komt er in het innovatieproces een moment dat er uit de overgebleven opties (conceptrichting, design, assortiment) een definitieve keuze gemaakt moet worden. Nu wordt het écht spannend om de juiste beslissingen te nemen!

Gebruik de Product-Market Fit score. Een score die alle belangrijke elementen voor een geslaagde introductie in zich heeft. De conceptrichting wordt erin kritisch getoetst samen met de designrichting in het schap. Natuurlijk ten opzichte van de concurrentie.

Op deze manier krijg je snel inzicht in de meest volume brengende combinatie. De hoogste score wint uiteraard!

Wat levert het op:

  • Definitieve keuze voor conceptrichting, design en assortiment in 1 project

  • Toekomstige marktaandelen en volumes per item op het schap

  • Inzicht per item: Topper, Beter dan gemiddeld, Gemiddeld, Question mark, Niet doen!

Schermafbeelding 2022-04-05 om 16.21.18.png

Benieuwd naar hoe we de product-marketing fit score kunnen toepassen op jouw bedrijf? Neem eens contact met ons op!

Meer cases

Als Italianen zelf hun ideale kaas mogen maken groeit de omzet met 271%!

pexels-nastyasensei-821365 (1).jpg

Concept creator

In Nederland is de liftfactor voor een promotie soms 4x hoger dan in België

pexels-polina-tankilevitch-3905874.jpg

Promotieanalyse

De plek op het schap kan bepalend zijn voor het succes van een introductie!

imants-kaziluns-k2ojxtdaslQ-unsplash.png

Schapanalyse

photo-1572021335469-31706a17aaef.jpeg

Meer over onze CSI Schapanalyse

  • Wat wordt het marktaandeel van onze innovatie bij retailer X?

  • Op welke plek in het schap wordt het hoogste marktaandeel bereikt?

  • Wat voor invloed heeft dit op de omzet van retailer X en ons merk?

Download onze whitepaper!

Wil je meer weten over het herkennen van succesvolle innovaties? 
Vraag dan nu de whitepaper 'Hoe herken je succesvolle innovaties' aan!

Schermafbeelding 2021-11-02 om 16.38.12.png