pexels-polina-tankilevitch-3905874.jpg

Case

Promotieanalyse

In Nederland is de liftfactor voor een promotie soms 4x hoger dan in België

Onze klant, een belangrijke Europese speler in Food, wilde een aantal nieuwe promotievormen testen in Nederland en België. Dit om bij gewijzigde grondstoffenprijzen toch interessante promotievormen aan de retailers aan te kunnen bieden. In eerste instantie hebben wij het onderzoek in Nederland gedaan, waarbij wij de uplift factoren van de nieuwe promotievormen hebben vergeleken met de huidige promoties. Er zaten een aantal aantrekkelijke nieuwe opties bij!


Daarna werd ons gevraagd om ook voor België voor dezelfde productgroep een dergelijk onderzoek te doen.

Wat bleek, ook hier interessante nieuwe winnende promotievormen, echter de volume lift factoren waren tot 4x lager dan in Nederland.

Value index (3).png

In België wordt er dus veel minder extra product in promotie gekocht voor deze productcategorie. Goed voor de marge!

 

Meer weten over hoe een dergelijke promotieanalyse gaat? Bekijk dan deze pagina!

Meer cases

Als Italianen zelf hun ideale kaas mogen maken groeit de omzet met 271%!

pexels-nastyasensei-821365 (1).jpg

Concept creator

Aan welke knoppen moet ik draaien om meer volume uit een nieuw concept te halen?

pexels-pixabay-355948.jpg

Volume validatie

De plek op het schap kan bepalend zijn voor het succes van een introductie!

imants-kaziluns-k2ojxtdaslQ-unsplash.png

Schapanalyse

photo-1572021335469-31706a17aaef.jpeg

Meer over onze promotieanalyse

Welke promotievormen zorgen voor de hoogste liftfactoren? En Welke promotievormen leveren het beste rendement?

Onze unieke CSI promotie analyse helpt u het maximale uit uw promoties te halen!

Download onze whitepaper!

Wil je meer weten over het herkennen van succesvolle innovaties? 
Vraag dan nu de whitepaper 'Hoe herken je succesvolle innovaties' aan!

Schermafbeelding 2021-11-02 om 16.38.12.png