pexels-nastyasensei-821365 (1).jpg

Case

Concept Creatie

Als Italianen zelf hun ideale kaas mogen maken, groeit de omzet met 271%!

Onze klant, een belangrijke speler in Italië, wilde een nieuw concept introduceren. Ons werd gevraagd om het concept te valideren. Wij moesten helaas al snel concluderen dat het geen succes zou gaan worden. De combinatie van insights, benefits, reasons to believe en offer bleek niet sterk genoeg ten opzichte van de concurrentie. Niet introduceren dus!

 

Wij hebben deze klant geadviseerd om het concept creatie proces opnieuw te doen en dit keer de consument helemaal zelf het optimale concept te laten samenstellen. Zonder enige tussenkomst of stop in het proces.

Value index.png

Het nieuwe, volledig door de consument gecreëerde concept hebben we daarna gevalideerd. Wat bleek? De omzet groeide met 271% en werd opeens wel hartstikke interessant. Het product is inmiddels een stabiele speler op de Italiaanse markt!

Meer weten over hoe een dergelijke concept creatie gaat? Bezoek dan deze pagina!

Meer cases

Aan welke knoppen moet ik draaien om meer volume uit een nieuw concept te halen?

pexels-pixabay-355948.jpg

Volume validatie

In Nederland is de liftfactor voor een promotie soms 4x hoger dan in België

pexels-polina-tankilevitch-3905874.jpg

Promotieanalyse

De plek op het schap kan bepalend zijn voor het succes van een introductie!

imants-kaziluns-k2ojxtdaslQ-unsplash.png

Schap analyse

photo-1572021335469-31706a17aaef.jpeg

Meer over de CSI Concept Creator

'Consumenten creëren zelf hun meest aantrekkelijke propositie op basis van voorkeur, relevantie en enthousiasme'

Onze CSI Concept Creator helpt u om met de effectiefste proposities te komen.
 

Download onze whitepaper!

Wil je meer weten over het herkennen van succesvolle innovaties? 
Vraag dan nu de whitepaper 'Hoe herken je succesvolle innovaties' aan!

Schermafbeelding 2021-11-02 om 16.38.12.png