
Case
Concept Creatie
Als Italianen zelf hun ideale kaas mogen maken, groeit de omzet met 271%!
Onze klant, een belangrijke speler in Italië, wilde een nieuw concept introduceren. Ons werd gevraagd om het concept te valideren. Wij moesten helaas al snel concluderen dat het geen succes zou gaan worden. De combinatie van insights, benefits, reasons to believe en offer bleek niet sterk genoeg ten opzichte van de concurrentie. Niet introduceren dus!
Wij hebben deze klant geadviseerd om het concept creatie proces opnieuw te doen en dit keer de consument helemaal zelf het optimale concept te laten samenstellen. Zonder enige tussenkomst of stop in het proces.

Het nieuwe, volledig door de consument gecreëerde concept hebben we daarna gevalideerd. Wat bleek? De omzet groeide met 271% en werd opeens wel hartstikke interessant. Het product is inmiddels een stabiele speler op de Italiaanse markt!
Meer weten over hoe een dergelijke concept creatie gaat? Bezoek dan deze pagina!
Meer cases
Aan welke knoppen moet ik draaien om meer volume uit een nieuw concept te halen?

Volume validatie
In Nederland is de liftfactor voor een promotie soms 4x hoger dan in België

Promotieanalyse
De plek op het schap kan bepalend zijn voor het succes van een introductie!

Schap analyse
