neonbrand-SvhXD3kPSTY-unsplash.jpg

Case

Schapanalyse

Beter een goede buur……! Een nieuwe categorievisie op basis van de positie op het schap

Soms bepaalt niet de plek op het schap de hoogte van je omzet, maar wat ernaast staat op de volgende meter!

 

Een van onze klanten wilde graag weten wat de invloed was van verschillende schapopstellingen op de omzet van zijn producten bij JUMBO. Dit om haar categorievisie aan te scherpen.

 

Wat bleek? Niet alleen de positie van het product op de eigen meter is van invloed op het resultaat, maar nog meer wat er op de meter ernaast staat!

Schermafbeelding 2022-02-11 om 16.18.09.png

Werd Product A bijvoorbeeld naast Product B geplaatst, dan zorgt dit voor een negatiever omzetresultaat ten opzichte van een positie naast andere producten. Een inzicht waarmee deze klant een totaal nieuwe categorievisie voor JUMBO heeft ontwikkeld.

 

Meer weten over hoe we dit soort validaties doen? Bekijk eens deze pagina!

Meer cases

Als Italianen zelf hun ideale kaas mogen maken groeit de omzet met 271%!

pexels-nastyasensei-821365 (1).jpg

Concept creator

In Nederland is de liftfactor voor een promotie soms 4x hoger dan in België

pexels-polina-tankilevitch-3905874.jpg

Promotieanalyse

De plek op het schap kan bepalend zijn voor het succes van een introductie!

imants-kaziluns-k2ojxtdaslQ-unsplash.png

Schapanalyse

photo-1572021335469-31706a17aaef.jpeg

Meer over onze CSI Schapanalyse

  • Wat wordt het marktaandeel van onze innovatie bij retailer X?

  • Op welke plek in het schap wordt het hoogste marktaandeel bereikt?

  • Wat voor invloed heeft dit op de omzet van retailer X en ons merk?

Download onze whitepaper!

Wil je meer weten over het herkennen van succesvolle innovaties? 
Vraag dan nu de whitepaper 'Hoe herken je succesvolle innovaties' aan!

Schermafbeelding 2021-11-02 om 16.38.12.png